VIRKSOMHEDSCASE

GoLearn medvirkede til, at medarbejdere i Røde Kors kunne arbejde digitalt under COVID-19

  • Medarbejderne fik styrket forudsætningerne for at arbejde remote under COVID-19
  • Givet medarbejdere adgang til en digital værktøjskasse, som de kan tilgå, når og hvor de vil
1. UDFORDRING:

Styrke medarbejdernes kompetencer i Teams under COVID-19

Hos Røde Kors, der er verdens største humanitære organisation, er mødekulturen (som i mange andre virksomheder) under forandring på deres landskontor i København med 300 ansatte.

Det er blevet meget mere udbredt at holde møder på Microsoft Teams, hvilket er en udvikling, som er accelereret af COVID-19.

I sammenhæng med behovet for at holde digitale møder øges, har det tilsvarende været vigtigt for Røde Kors at styrke medarbejdernes kompetencer, herunder brugen af Teams i den daglige opgaveløsning.

2. LØSNING:

Online træning med fleksibel e-læring

Røde Kors ville gerne tilbyde e-læring til medarbejderne for at styrke deres kompetencer i Teams – både på grund af den daværende corona-situation, men også så medarbejderne havde mulighed for at lære, præcis når de havde behov for det.

Her valgte Røde Kors GoLearn’s e-læringsløsning, fordi kurserne er opdelt i små videobidder, som nemt kan tages, når det passer ind i hverdagen og ses lige så mange gange, det er nødvendigt for den enkelte medarbejder.

gåsetegn

“GoLearn’s online kurser matcher vores behov og måden vores medarbejdere arbejder på, fordi det er fleksibelt og brugervenligt.”

marie louise lage

Marie Louise Lage Jørgensen

HR Assistant hos Røde Kors

Røde Kors har gjort kurserne nemme at tilgå for deres medarbejdere, fordi de er fremhævet inde på deres intranet, hvor medarbejderne og lederne også løbende får orienteringer og push-beskeder om kurserne.

Røde Kors afspiller kurserne på GoLearn’s platform og oplever, at brugerfladen er nem at gå til. På platformen har de også adgang til GoLearn’s Learning Analytics, hvor de kan følge med i hvilke online kurser de ser.

3. RESULTAT:

Bedre forudsætninger for at arbejde digitalt

Forandringen af mødekulturen, som COVID-19 har sat skub i, har blandt andet sparet medarbejdere i Røde Kors for en masse transporttid og besvær forbundet med at rejse frem og tilbage mellem kontorer i ind- og udland.

Her har GoLearn medvirket til, at medarbejderne i Røde Kors har haft gode forudsætninger for at kunne arbejde digitalt under COVID-19 og fremadrettet.

BRANCHE

NGO

ANTAL LICENSER

300

KURSUSOMRÅDER

GDPR

Office 365

Performance & Trivsel

AFSPILLER KURSERNE I

GoLearn’s LMS

GRATIS DEMOKONTO

Skal vi hjælpe din virksomhed med at skabe en digital læringskultur?

Vil du gerne teste, om vores e-learning kunne været noget for dine medarbejdere? Så rekvirer en gratis demokonto og test vores online kurser i ro og mag ved at klikke nedenfor.